понеделник, 20 юли 2009 г.

Слънчогледовите семки свалят кръвното

Следващият път, когато ви се прииска да си вземете пакетче слънчогледови семки и ей така безцелно да си „поцъкате“, можете да го направите с радостта и спокойствието, че така се грижите за кръвното си налягане.

Полезни са, защото съдържат ненаистени мастни киселини - линолова (50–65 %) и олеинова (25–40 %).

Те водят до формиране на т.нар. „добър“ холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечносъдови заболявания и при повишено кръвно налягане.

Освен това семената на слънчогледа са богати на магнезий.

Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Магнезият подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие.

Ценен източник са и на витамин D, дори по-добър от някои риби.

На всичкото отгоре имат и витамин F в тях, което пък ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак.

Все пак не забравяйте, че и семките и останалите ядки са доста калорични. Препоръчителното количество е по 30 грама ядки пет пъти в седмицата.

Най-добре да ги редувате или да си правите микс, защо не и в мюслито сутрин.

А ако искате да съчетаете намаляването на кръвното с намаляването на стреса, се разположете удобно на дивана и в продължение на 30 грама семки се опитайте да не мислите за нищо.


хранене.тялото.бг

Няма коментари: