вторник, 12 август 2008 г.

Намалете сърдечно-съдовия риск!

Препоръки за хранене с цел намаляване риска от сърдечно-съдови заболявания

* Висока консумация на зеленчуци и плодове ( минимум 400 грама дневно);

* Увеличаване консумацията на пълнозърнест хляб и други зърнени храни, увеличаване консумацията на бобови храни;

* Увеличаване консумацията на ядки (специално орехи) и семена;

* Употреба предимно на растителни масла, особено зехтин;

* Регулярна консумация на риба, поне веднъж седмично;

* Намаляване консумацията на сол;

* Ограничаване консумацията на животински мазнини;

* Избягване консумацията на твърди маргарини;

* Ограничаване консумацията на храни, богати на холестерол (яйчен жълтък, рибен хайвер, животински мазнини, мозък, черен дроб);

* Поддържане на нормално телесно тегло.

При вече развито сърдечно-съдово заболяване, при наличие на рискови фактори като повишен холестерол и високо кръвно налягане, при прекаран сърдечен инфаркт и мозъчен инсулт, специално разработени диети, съобразени с индивидуалните проблеми могат да допринесат съществено за преодоляване на заболяването.


гювеч.бг

Няма коментари: