петък, 18 декември 2009 г.

Как свалих кръвното без лекларства!

Простички правила ще ви помогнат да поддържате кръвното в норма:

1. Прибирайте се у дома по-рано
Хората, които работят повече от 41 часа седмично, имат кръвно налягане с около 15% по-високо от останалите, сочат резултатите от наблюдения на учени от Университета на Калифорния. Работна седмица над 51 часа повишава кръвното с над 17%. Дългият ;работен ден не дава , възможност на човек да се храни правилно и да води физически активен живот.

2. Правете кратки разходки
40 минути разходка дйевно понижава кръвното с 5%, Но същия ефект ще постигнете и ако разходките са много, но кратки показват данните от изследване, направено в Университета на Индиана.
Според наблюденията на специалистите повечето по-кратки разходки дават възможност на кръвоносните съдове да почиват • по-често и по този начин да запазват своята здравина и еластичност.

3. Подбирайте менюто си
Ако увеличите употребата на продукти, съдържащи повече фибри - независимо дали са разтворими, или не, кръвното ви ще спадне с 3 до 7 единици, твърдят учените от Центъра по хранене в Белтсвил. Пълнозърнестите храни, като кафявия ориз и белия хляб, са добър източник на фибри, но също толкова фибри има и в много плодове и зеленчуци. Това важи особено за крушите, в които се съдържат и двата вида фибри плюс калий - основен химичен елемент в борбата с повишеното кръвно налягане.


лекар.бг

Няма коментари: