сряда, 19 ноември 2008 г.

Не се поддавайте на стреса!

Все по-често срещаме фразата, че съвременният човек живее в постоянен стрес. Дори това да е така, има чного неща, които можем да направим, за да намалим вредните последици за здравето си.

Как да запазим своето емоционално равновесие и да не се предадем на депресията?

Според данни на Световната здравна организация, броят на хората, които се нуждаят от психологическа помощ, нараства по-бързо дори от броя на страдащите от сърдечно-съдови и онкологични заболявания. На почти 20% от хората вече е поставена диагноза за тежко психическо разстройство.

Човек, постоянно подложен на стрес, може да достигне до фаза на хронично състояние, водещо до депресия. При едни стресът има психични прояви - развиват се неврози, фобии. При други се провокират заболявания на вътрешните органи. Последното психиатрите наричат маскирани или соматични ("сома" - тяло) последствия от стреса.

Най-често стресът са "крие" зад сърдечно-съдовите проблеми (хипертония, исхемична болест на сърцето, инфаркт), язва на стомаха и дванадесетопръстника, астма. Според статистиката, повече от 35% от болните от някакво хронично заболяване в основата на своята болест имат "лош" стрес, който може да доведе до депресия.

Какво можем да направим?

Няма единна методика за борба със стреса. Подходът зависи от психичните особености, характера и моралните ценности. Първо си отговорете на въпроса:"Кой съм аз в действителност?", като не се страхувайте да се анализирате.

Реакцията на човека срещу стреса е заложена от природата, също както и нивото на самоконтрол. Затова всеки човек трябва да се обърне към психотерапевт или да потърси индивидуално разрешаване на своя проблем.

Не се поддавайте на депресивните мисли, т.е. не зацикляйте в самосъжаление. Умственото напрежение най-добре се премахва чрез физически натоварвания - независимо дали в залата за фитнес или чрез джогинг в парка.

Научете се да се самомотивирате. Човек често изпада в продължително състояние на стрес, просто защото е свикнал да се "закопава" сам.

Научете се да превключвате от една работа на друга, която също изисква натоварване и напрежение. Казано с прости думи, намерете отдушник на вашите интереси, които изискват активност.

Ефективното успокоително средство ще ви помогне да премахнете тревогата и напрежението, но то действа по определен начин, затова преди да вземете някакви драстични мерки, задължително потърсете консултация от специалист.

актуално.ком

Няма коментари: