събота, 25 октомври 2008 г.

Исхемичен мозъчен инсулт – отговори

Отговорите на д-р Стайков на зададените към него въпроси.

Аз съм на 32г, нямам високо кръвно, даже напротив винаги е било ниско. Нямам диабет, тежа 55кг при ръст от 167см. При направени имунологични изследвания във връзка с евентуална бременност ми откриха повишени стойности на анти-кардиолипин IgM и на анти b2GP-I IgG и IgM, след което d-r Staikov.JPGми поставиха диагноза АФС. Според Вас при тези случаи има ли повишени рискове от инсулти и инфаркти?

Отговор: При доказан анти-фосфолипиден синдром риска от исхемичен мозъчен инсулт се повишава.

Искам да ви попитам каква е вероятността за възстановяване на говора след прекаран инсулт. Баща ми е с инсулт от две години,и все още не си е възстановил говора. По добре е във сравнение със преди,но пак не е напълно възстановен говорът му.

Отговор: Необходимо е консултация с невропсихолог и провеждане на дълготрайна речева рехабилитация.

Искам да попитам каква възстановителна терапия и какви изследвания трябва да прави човек с втори мозъчен инсулт. От 25г. е инсулино зависим. Болният вече става и се движи.

Отговор: Необходимо е да се направи нова компютърна томография на глава, доплерова сонография на мозъчно кръвообръщение, при необходимост консултация с кардиолог както и с ендокринолог, и дълготрайна рехабилитация в специализирани рехабилитационни центрове.

Преди 2 години ми направиха операция, защото откриха аневризма в десния лоб. Зашиха ми левия каротис, но получих още в болницата исхимичен инсулт. Бях напълно обездвижена и до сега възстановявам движението в лявата ръка. Какво бих могла да направя за да мога напълно да нормализирам движението си на крака и ръката?

Отговор: За раздвижването на крака и ръката е необходимо дълготрайна рехабилитация в специализирани рехабилитационни центрове и адекватна медикаментозна терапия.

Посъветвайте ме към точно какъв специалист трябва да се обърна,за да се прегледа майка ми,която преди 3 години излезе извън ритъм и влезе много бързо,благодарение на терапията,която проведе в бившата Окръжна болница в гр.Пловдив.
Тя живее в с.Цалапица и е в добро здраве,благодаря на Бога! Но аз искам да я заведа при добър специалист. Моля посъветвайте ме къде.

Отговор: Вашата майка е необходимо да бъде консултирана с кардиолог, като бихте могли да я доведете в МБАЛ „Токуда Болница София” след предварително записване на тел.
02/ 403 4000.

Искам да ви попитам относно моята майка. Тя има два исхимични инсулта в рамките на една година, които получи преди четири години. Скенерът показа и множество по-малки през това време. Първият беше много тежък и сега е с пълна пареза на дясната ръка, влачи десният крак, трудно се движи с бастун. Напълня доста след инсулта. Тя е бивш здравен работник - мед. Фелдшер, никога не е пушила и пила,винаги е била с ниско кръвно налягане. Понякога като става не може да запази равновесие и пада. Какви медикаменти бихте ме посъветвали да приема. Паметта и е много зле,непрекъснато плаче. Знам, че няма да стане това ,което е била. Пет месеца бе на легло,отначало не можеше да говори,нямаше усет за нищо,беше на памперси и с катетър, не можеше да се движи у дома съм я гледала. Посъветвайте ме какво да правя занапред.

Отговор: Необходимо е консултация с невролог и определяне на медикаментозна терапия и рехабилитационна възстановителна програма.

Съпругът ми прекара втори инсулт-води здравословен начин на живот, според мен причина е стресът. В момента е в болницата в Бургас,за закуска се дава на болните филия бял хляб с маргарин и шпеков салам-което според мен е абсурд!Въпросът ми е възможно ли е някакво билково лечение след инсулта?

Отговор: Няма общоприето билково лечение след прекаран исхемичен мозъчен инсулт.

Имам силно, периодично, с продължителност от 2-5 дни главоболие...Котира се от някои медикаменти, но е временно. Дори и след като пристъпът е овладян ми се вие свят и ми прилошава. Ходила съм при различни специалист и съм пила по схема определени медикаменти. Всички казват, че имам мигрена с аура. Преди да настъпи пристъпът имам виене на свят, гадене, светлината ми пречи и виждам всичко двойно!
Какво следва от тук нататък? До живот с мигрена? Какво може да подтисне това мигренозно главоболие?Освен стреса и чувствителността, които ги има в живота на всеки човек!

Отговор: За състоянието, което описвате има съответно профилактично медикаментозно лечение, което би трябвало да се определи след консултация със специалист по нервни болести.

Хипертоничка съм от 30 годишна, сега съм на 57. В последните 4-5 год. съм на КО Ренитек. Имам ускорен пулс и сънят ми е само 4-5 часа. Будя се незнайно от какво. Какви изследвания и лечения за съня предлагате?

Отговор: Смятам, че вероятно се касае за психофизиологична инсомния, като назначаване на правилното медикаментозно лечение може да стане само след консултация с невролог, който е с насоченост към нарушения на сънят.

Бих искала да Ви попитам следното: може ли кръвното налягане да се променя при хормонални нарушения в организма. Аз съм хипертоничка на 45г. и навлизам в менопауза.

Отговор: Да, кръвното налягане може да се промени при хормоналната преустройка на организма, като лечението би трябвало да се провежда съвместно между кардиолог и акушер гинеколог.

От осем месеца ходя по лекари за неизяснен за мен проблем. Имам странна болка в лявата част на тялото. Боли ме от главата до крака и всеки се учудва, защото съм на 22 години и ми казват, че е невъзможно причинителят на болката да е един. Понякога ми изтръпват крайниците и дори главата, понякога ме боли, като много често болката е съсредоточена в областта на гърба, под плешката и се разпространява по всички останали места. Ходила съм на десетки прегледи – невролози, ортопеди, съдови хирурзи, кардиолози, и на психиатър искаха да ме пращат, но се спрях навреме. Правиха ми ЕМГ, което показа увреждане на коренчови окончания в лявата ръка на китката. Един невролог започна да ме тъпче и с антидепресанти, от които едва не се побърках, тъй като аз не се чувствам депресирана, а просто ме боли! Странното е, че много често болката е по-силна, когато съм напрегната или изнервена. Последната диганоза, над която работя – е гръбначно изкривяване (лека сколиоза), от която идва целият проблем, според един доста кадърен ортопед (поне според мен). Сега правя лечебна гимнастика и ходя да плувам, защото от заседялата ми работа мускулатурата ми се е отпуснала и, според ортопеда, тялото ми няма друга опора освен гръбнака и затова започва да ме боли. Знам, че е заплетен случай, още повече, че подобна консултация е леко абстрактна, но според вас трябва ли да задълбоча изследванията още или тази диагноза ви се вижда правдива. Имате ли предположение какъв друг може да е проблемът. Уточнявам, че ядрено-магнитен резонанс не съм правила, но скенера и снимките не показват нищо обезпокоително по гръбнака освен изкривяването.

Отговор: Вие сама разбирате, че направената по такъв начин консултация е непълна, при желание от ваша страна може да осъществите преглед при специалист по неврология, като ви предлагам МБАЛ „Токуда Болница София”, след предварително записване на
тел: 02/ 403 4000, 02/ 403 4911


розали.ком

Няма коментари: