Нека не забравяме, че без холестерол организмът ни не би могъл да функционира правилно.Бедите идват едва тогава, когато равнищата му в кръвта надхвърлят многократно определени стойности, дефинирани от медиците като референтни (обичайни, приемливи).
Няма да е пресилено ако кажем, че литературата относно холестерола като причинител на сърдечносъдови заболявания, когато е в патологично високи концентрации, е сравнима като обем може би с обема на Тихия океан.
Като резултат от някои нарушения, настъпващи в кръвоносните съдове при нелекувана хиперлипидемия (така се нарича нарушения баланс на липидите в организма, свързан с повишен холестерол) изследователите сравнително отдавна са наясно, че еректилната дисфункция при мъжете може да се дължи и на този фактор.
И то е съвсем просто обяснимо – нарушената структура или еластичност на кръвоносните съдове в мъжката гордост, както и повишеният вискозитет на навлизащата там кръв, не позволява да се достигнат височините, при които е ‘вдиган самолета’ в по-млади години на индивидите с прогресирала с времето хиперлипидемия.
Интересно изследване на италиански учени, публикувано в престижното издание Journal of Sexual Medicine за първи път разкрива взаимозависимостта между повишените нива на холестерол и функционалните смущения в половия живот на жените (female sexual dysfunction - FSD) [1].
Макар че при дамите не настъпва ерекция в класическия смисъл, в който това се случва при господата, то нарушеният, вследствие наличието на излишък от холестерол, кръвен поток към чувствителните на полови ласки зони в малкия таз (например G-точката) лишава засегнатите от пълноценна възбуда и удовлетворение.
В изследването си, учените са сравнили по няколко параметъра жени, страдащи от хиперлипидемия и жени с нормални нива на холестерола. Оказва се, че при дамите с повишено количество липиди, сексуалната възбуда, достигането до оргазъм и редица други физиологични параметри на половия акт са сериозно подтиснати при изследваната група с висок холестерол.
Няколко други независими изследвания след това показват, че и други смущения в обмяната на веществата като диабет,метаболитен синдром и наднормено тегло повлияват сексуалността на жените по абсолютно същия начин както това се случва с мъжете, страдащи от тези заболявания.
Новополучената информация със сигурност ще промени подхода при лечение на жени с FSD, като в някои случаи то би могло да е успешно благодарение на прилагането на познато лечение за някои от изброените състояния.
В крайна сметка това е добра новина, макар и на гърба на стария лош холестерол. Защото разкрива, че поттиснатата сексуалност при жените невинаги се дължи на психо-емоционални смущения – факт, който ги поставяше в твърде неравностойно спрямо мъжете положение.
гриин.демокрит.ком
03 декември 2009, четвъртък
Холестеролът е враг на секса
30 ноември 2009, понеделник
Здрави очи
Предлагаме ви диета която ще засили здравето на очите ви и е полезна и от друга гледна точка. Можете да си приготвяте индивидуално ястията според своите вкусови предпочитания.
И така...
- Започнете деня с плътна закуска от яйца. Най-полезни са пъдпъдъчите. За гарнитура използвайте броколи и настърган морков със сметана. Може да си изцедите морковен сок, на който както му харесва. Полезен е и зеленият чай, защото защитава ретината от преждевременно стареене.
- За обяд - супа от спанак и броколи; второ блюдо - риба или морски продукти. В тях се съдържа много фосфор и йод, затова са толкова полезни.
- Следобедна закуска - някакъв плод по избор.
- Най-добре е да вечеряте с нещо белтъчно - извара, питка с извара, кокоше филе. В изварата можете да добавите черна боровинка или ленено семе. То е източник на витамин Е.
- През целия ден изяжте 100-150 г пълнозърнест хляб.
Ето такова меню ще ви позволи не само да виждате по-добре, но и да укрепите имунната си система.
Не забравяйте, колкото по-дълго спазвате такава диета, толкова по-силен ще бъде положителният ефект.
блитц.бг
29 ноември 2009, неделя
Постите пречистват душата и тялото
Постите не са период на мъчение, те са период на пречистване както физическо така и духовно. Те са опит за налагане на природосъобразен начин на живот и стъпка към дълголетието.
По време на постите категорично се забранява яденето на месо, вкл. и птиче, както и на млечни продукти. За рибата се прави изключение само три пъти. Всяка събота и неделя се разрешава да се употребява растително масло и дори малко вино - 150-200 грама най-много. Естествено, всички тези позволени неща трябва да бъдат натурални.
Дотук посочихме само една малка част от забранените продукти. Дори и дъвките са забранени, защото в някои от тях се съдържа желатин от животински произход. Същото важи за шоколада, за печени тестени изделия и прочее - никога не се знае какво съдържа всъщност наглед уж едно вегетарианско ястие или полуфабрикат. Въобще великият пост е не само строга диета, но и въздържане от всичко.
Но нека се върнем към менюто. Смята се, че по време на този строг пост са забранени и сладкарските изделия. Но това не е съвсем така. Сега вече в асортимента на някои сладкарски фирми и цехове има продукция, която е пригодена за консумиране в дни на пости - шоколад, бонбони, тестени изделия. В техния състав продуктите са само от растителен произход.
Те не само са много вкусни, но са и допълнителен източник на витамини и микроелементи. А това позволява да се разшири списъкът от позволени продукти, без да се нарушават строгите правила.
НАБЛЯГАЙТЕ НА ПЛОДОВЕТЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ, ЖЕЛАТЕЛНО В ПРЕСЕН ВИД
Почти във всяко ястие може да добавяте подправки и пресни или сушени листни зеленчуци. Това веднага ще подобри вкуса дори и на най-постното ястие. И то без да повлияе на свойствата на блюдото.
Сега ще разгледаме група продукти, на които трябва да се набляга по време на пост, и ще анализираме каква полза носят те на нашия организъм. Ще започнем с живите витамини. Лекарите препоръчват на ден да се изяждат не по-малко от 400 г плодове и зеленчуци. Те са важен източник на хранителни вещества, които не се синтезират в организма и трябва да постъпват с храната.
Повече от половината дневна доза от плодове и една трета от зеленчуците е желателно да се консумират в пресен вид. При кулинарното и термично обработване се разрушават многото витамини и биологичноактивни вещества. Цветът на живите витамини има значение. Най-полезни са тъмнозелените и жълто-червените зеленчуци, оранжево-жълтите плодове и тъмночервените горски плодове.
А сега нещо любопитно. Едно време дори са се въздържали от такива зеленчуци като моркови, домати, червен пипер, защото в тях присъствала “кръв”, т.е. червеният сок. Но така или иначе, плодовете и зеленчуците подобряват работата на стомаха, изхвърлят от организма мазнините, канцерогените, алергените. Те понижават нивото на холестерола в кръвта, освен това намаляват риска от появяване на злокачествени тумори.
ВНИМАНИЕ!
Няма да подминем и ястията от соя. Тя е особено полезна за възрастните хора, а също и за тези, работещи седяща работа. Тези продукти понижават риска от възникване на сърдечносъдови заболявания, тумори на млечната жлеза и простатата. И не на последно място влияят много добре на мозъчната дейност и регулират съдържанието на холестерол в кръвта.
блитц.бг
