събота, 27 юни 2009 г.

Сън спомени не прави, но дарява здраве

Спете за да сте здрави. Сънят е един от основните фактори и за добрия външен вид, и за доброто здраве. Той е необходим на тялото ни да се зареди с енергия и да се освободи от натрупания стрес. Безсънието, от своя страна, причинява главоболие, черни кръгове под очите, умора… и още, вероятно стотици, симптоми.

Ето няколко прости начина за справяне с безсънието:

1 Пропуснете следобедното кафе и особено това след вечеря. Оставете любимата си напитка за събуждане.

2 Старайте се да си лягате по едно и също време вечер. Тялото ви влиза в ритъм по-бързо, отколкото си представяте. Ако успеете да го правите всяка вечер, сутрин ще се събуждате дори без аларма. 3 В по-особени ситуации, когато сте имали наистина емоционален ден, можете да се обърнете към алтернативната медицина и да си набавите мелатонин или валериан.

4 Релаксирайте от стреса. Наистина това съвсем не е толкова лесно, но опитайте да не мислите за проблемите си, преди да заспите.

5 Пийте топло мляко, преди да ей легнете. Наистина действа и причина за благотворния му ефект е в серотонина.

6 При условие че не обичате мляко, пийте билков чай. Много подходящ за целта е чаят от лайка.

7 Разходете се преди лягане. Така ще заредите белите си дробове с кислород и ще спите по-добре.

8 Не гледайте филми, които ще ви предизвикат да мислите за тях - драмите и хорърите не са подходящи.

9 Спете с маска. Доминото създава пълна тъмнина и така ще заспите по-лесно.

10 Опитайте да си лягате преди 12 часа. Времето между 9 и 11 е най-подходящо за заспиване. След полунощ с всеки изминал час става все по-трудно.

11 Лягайте си, преди съвсем да ви се доспи. Ако трябва да сваляте грима си, да взимате душ, да нанасяте нощем крем… всички тези ритуали ще прогонят желанието ви за сън.

по-здрави.инфо

Няма коментари: