понеделник, 16 февруари 2009 г.

Грахът нормализира кръвното налягане

Варивата съвсем не са за пренебрегване, независимо че някои маниаци на тема добра фигура ги отричат. Почитателите на доброто здраве, както и лекерати диетолози, знаят техните качества и не се лишават от тях.

Фасулът, лещата, грахът осигуряват витамини, микроелементи, баластни вещества. Препоръчват се поне два пъти седмично. Доказано е, че при редовна употреба грахът подпомага нормализирането на кръвното налягане. Вареното жито и овесените ядки са богати на баластни вещества, които регулират стомаха, но съдържат и витамини от групата В. Източник на незаменими аминокиселини, мазнини и ценни витамини са ядковите плодове - орехи, бадеми, фъстъци. Те обаче трябва да се дозират, защото са висококалорични и при злоупотреба с тях бързо се увеличава телесното тегло. Същото се отнася и за различните сладкиши. Разумно е, ако ви се хапва нещо сладко, да не налитате на рафинирана захар и продукти от бяло брашно. По-добре е да се подсладите с една-две лъжички мед или шепа стафиди. Това напълно задоволява потребностите от захар. Сушените плодове са доста сладки, така че към приготвения от тях компот не бива да се добавя захар. Идеална ободрителна напитка е чаят, особено шипковият заради високото му съдържание на витамин С. Затова лекарите го препоръчват като профилактика срещу простудите. Като него действат и тези от малина, къпина, мащерка, мента и риган.

Истинско оръжие срещу зимните инфекции е чесънът. Неслучайно през Средновековието хората, а някои баби на село и сега, носят на врата си или в джобовете чесън, за да ги пази от зарази и злини. Широкомащабно японско проучване доказва, че хората, които хапвали по една скилидка от него дневно, за 16 седмици са намалили с 20 % нивото на холестерол в кръвта си. Същевременно хипертониците, яли по една-две скилидки чесън на ден в продължение на 6 месеца, нормализирали кръвното си налягане. Приема се, че подобен хипотоничен ефект има и кромидът.


монитор.бг

Няма коментари: