неделя, 7 декември 2008 г.

Риба, цвекло, по-малко слънце и СБОГОМ АНЕМИЯ

Прекарвайте по-малко време под преките слънчеви лъчи. От хранителните продукти полезни са: рибата, нарът, цвеклото, зелето, морковите, спанакът, магданозът, месото (особено черният дроб).

Аз съм на 40 години. След анализ на кръвта и пълно изследване ми поставиха диагноза анемия. При това изследванията не показаха никакви други отклонения. Чувствам се много добре, работоспособна съм. Посъветвайте ме кои продукти са полезни за повишаването на хемоглобина и какво освен приема на желязо може да ми помогне?
Пенка Стефанова, Велико Търново

От витамините - А, Е, С, групата на витамин В, фолиевата киселина.
Фолиева киселина може да приемате отделно. Тя подобрява работата не само на костния мозък за произвеждането на еритроцитите, но и работата на червата, като помага за по-доброто абсорбиране на хранителните вещества, вкл. и на желязото.
Всичко това ще трябва да спазвате, но само ако са ви направили всички необходими изследвания.
Но, при положение че изследванията са стигнали до задънена улица, и всичко, което ви препоръчахме досега, не ви е помогнало, обърнете се отново към вашия лекар (а може би е по-добре да потърсите друг специалист), за да ви направят пълноценни изследвания - гинекологични, ултразвук, анализ на кръвта, вкл. цитологично и гастроентерологично.

Д-р Валерия Евтимова, специалист по вътрешни болести

блитц.бг

Няма коментари: