понеделник, 15 декември 2008 г.

Секретно оръжие срещу холестерола

Видове ябълки
Има няколко вида ябълки. Някои от най-срещаните видове са: Червен Вкусни, Златни Вкусни, Фужи, златна джона, гала и камео. Всеки вид ябълка има уникален цвят и вкус.

Колко хранителни са ябълките
Ябълките са чудесен източник на разтворими и неразтворими влакна. Разтворимите влакна като пектин спомагат за предотвратяване натрупването на холистерол по лигавицата на стените на кръвоносните съдове. Неразтворимите влакна в ябълките попадат директно в черевния тракт, като спомагат за по-бързото предвижване на консумираната храна през храносмилателната система.

Какво съдържа една ябълка?
Една ябълка с големина колкoто топка за тенис съдържа :

- 81 Калории
- 21 грама въглехидрати
- Разтворими влакна
- Неразтворими влакна
- Калций 10 мг
- Фосфор 10 мг
- Желязо 25 мг
- Калий 159 мг
- 8 мг витамин С
- витамин А

Как да изберете идеалната ябълка
1. Кожата на ябълката трябва да бъде лъскава. Ако не е, тя няма да е свежа и вкусна.
2. Повърността и не трябва да е натъртена или да има малки дупчици причинени от вредители.

Как да съхранявате ябълките
За да запазите сввжестта и вкусовите качества на ябълките трябва да ги съхранявате на халадно при температура около 32 градуса по Фаренхайт.

Как да приготвим ябълките
Приготвянето на ястията с ябълки трябва да е непосредствено преди поднасянето за да избегнем покафеняването по повърхността им, но ако все пак това стане направете тези ябълки на сок. Изцедете сока от тях със сокоизстисквака и го хазредете с вода в съотношение една част цитрусов сок към три части вода.

медикал.бг

Няма коментари: