сряда, 29 октомври 2008 г.

Koлко е важна сутрешната закуска? Не я пропускайте !

И малките деца знаят, че е важно да закусват - как така се случва, че с времето забравят това?

Това е така, защото закуската идва след най-големия период без храна в денонощието (средно около 12 часа). Тогава тялото ни е в нужда за нутриенти, витамини и минерали повече отколкото през останалата част от деня. Кръвната ни захар е най-ниска, а ако се занимавате с интелектуален труд или учите трябва да знаете че тя е единственото "гориво" за мозъка.

Витамините се усвояват в най-голяма степен сутрин, затова на етикета на повечето пише да се вземат именно тогава.

Тогава защо още има хора които не искат да закусват?
Не сме гладни? Липсата на апетит е по-скоро последствие, а не причина. Тя произхожда от изградения навик да не се яде и се изкоренява в рамките на няколко седмици. След този период се събуждаме гладни и храната ни доставя удоволствие!

Друга част от критиците твърдят, че добавянето на едно хранене в първата половина на деня ще повиши общите калории, които приемат за денонощието. Това може и да е така, но храненето е сложна система. Какво и колко ядем има точно толкова значение и колкото и в какво състояние сме когато го ядем. Доказано е, че тези които пропускат приема на калории сутрин, в по-късните часове на деня страдат от пристъпи на остър глад и си ги наваксват вечер.

Трети съобщават, че храненето сутрин им отваря апетита за през деня. Тяхната грешка е в избора на храна. Те приемат прости захари, които се усвояват прекалено бързо и отново настъпва липса на нутриенти в организма. Правилният избор за закуска е комбинацията от комплексни въглехидрати и белтъци, които да осигурят плавен и постоянен приток на енергия за повече време. Целулозата и растителните влакна също помагат за бавното усвояване и за храносмилането. В този ред на мисли една пълноценна закуска би съдържала чаша мляко с мюзли или пълнозърнест сандвич с яйце.

Какво става ако пропуснем да ядем сутрин?

Да речем, че предния ден сме вечеряли в 8 или 9 часа и не ядем до обяд на следващия ден. Това са 15-16 часа без храна.Организма разгражда белтъци и мазнини, за да си набави необходимата енергия, но получена по този начин тя не може да се сравни с тази от прием на храна. По това време вече започваме силно да огладняваме и това чувство се засилва през деня. Накрая следва обилна вечеря и презапасяване така ценната енергия под формата на подкожни мазнини.


докторбг.ком

Няма коментари: