четвъртък, 2 октомври 2008 г.

Как да отслабваме здравословно?

По един или друг начин, хората асоциират свалянето на килограмите с намаляването на храната. Дали гладуването е буквално или относително, повечето хора са опитали да свалят по някакъв начин килограми, коментира в предаването "Тази сутрин" един от най-известните диетолози Ипократис Пападимитракус.

Трябва да следваме старата догма, казана и от бабите – "Яж по-често и по малко". Баналната грешка, която много често се получава, е хората да превръщат деликатесите в основна храна. Това е един от основните моменти във връзка с наднорменото тегло, обясни диетологът и допълни, че има храна, която трябва да се яде заради добрите хранителни качества, има храна, която се яде заради вкуса, но вкусът няма мерна единица.

Целта не е да внуша на някой да не яде шоколад или да не яде вкусни неща, но да разбере колко да яде. Така че, въпросът по-скоро не трябва да е „Мога ли да ям от това”?, а Колко да ям от това?, обясни още специалистът.

Има ли опасни диети?

Крайните диети много често могат да станат опасни, предупреди диетологът, като поясни, че става въпрос за лишаване на организма от определени хранителни вещества, например – лишаването от въглехидрати пречи най-малкото на функцията на мозъка. Трябва да се намери златната среда, добави Ипократис Пападимитракус.

Йо-йо ефектът при диетите

представлява по-скоро защитна реакция на организма, т.е. известно време като лиша организма от храна и от калории, по този начин го принуждавам да трупа. Така че, в моментите когато намери малко повече храна от обичайното, организмът си казва „сега е моментът да се трупат килограмите”, разясни диетологът и добави, че не трябва да се обърква понятието нахранен и сит.

Ипократис Пападимитракус отбеляза, че диетата на Дюкан не представлява гладуване, но разчита на храна, която създава усещането за ситост без да доставя необходим брой калории. Дали ще изпия половин литър вода или ще изям една огромна зелена салата, или ще ям само белтъци, яйца – получава се

"Аз съм сит, но не съм нахранен".

Зависимост между кръвната група и храните, които ядем

Това е донякъде изкривена информация, съобщи диетологът. Храненето по кръвна група по-скоро се отнася до поносимостта на тялото към определени храни. Да кажем, че аз си направя изследване по кръвната група, за да се види кои храни мога да ям и кои храни не, и се получи, че мога да ям шоколад, и е в подходящите храни. Ако аз обаче прекаля с него, пак ще напълнея, разясни диетологът.

Лечебен глад

При лечебното гладуване - тези две думи не трябва да се разделят "лечебен глад" – прави се с определена цел – лечение. Като се използва за отслабване – това е универсалната диета, каза още Ипократис Пападимитракус и допълни: "Ако гладувам, ясно е, че ще сваля килограми, но какво се случва след това. Хората гладуват, защото си поставят срок – знаят, че след 10 дена ще свърши. Получава се едно търпение през този период, примерно, търпя 10 дни да ям само круши. Но търпението ми изразходва волята и в един момент изпускам нещата".

Целта е по-скоро да се променят навиците, които създават проблема, а не толкова да се реши самия проблем, обясни диетологът.

Какви конкретни съвети за диетите и физическите упражнения даде Ипократис Пападимитракус можете да видите в прикачения файл.

бтв.бг

Няма коментари: