петък, 3 октомври 2008 г.

Полезни храни за здраво сърце

Кое е полезно и кое вредно за нашето сърце?

Пациенти често се обръщат към своите диетолози с въпроса „Съветите свързани с храненето не рядко си противоречат?” Последно 2005 година се вдигна шум, че трябва да се ограничат мазнините в ежедневната ни консумация, по доклад на организациата за насоки в храненето за американци (USDA's). На следващата година на първа страница на Ню Йорк Таймс, бе декларирано, че намаляването на мазнините в храната ни не намалява рисковете за нашето здраве. За да няма объркване в разбиранията на средностатистическия гражданин, трябва да е ясно, че едно изследване само по себе си, не означава абсолютна догма, която се отнася точно за нашия конкретен случай. Противоречивите на пръв поглед новости от различни изследвания, всъщност е надграждаща се информация и стесняване кръга от неясноти в съответна област.

Здравословната диета или хранене е комплексна за реализиране. Когато решим да вкючим здравословното за сърцето ни меню в нашата дневна диета, най-важно е започнем малко по малко, а не изцяло и веднага. Като начало трябва да познаваме добре нашата лична ежедневна диета, за да можем и да я променяме. Например, ако откриете нещо което е здравословно, а вие много го харесвате и лесно се прави, тогава включете го в своя репертоар. Това е толкова просто като да изяждате дневно по един плод допълнително или да консумирате два пъти седмично риба. Когато новият навик е налице, заемете се с друг.

Фактори свързани с храната

Понеже сърдечните заболявания при американците водят челно място в статистиката за причини за смъртност. Подобна е ситуацията и в нашата страна. Вниманието е изострено към вероятни причини за повишаване рисковете от заболеваемост на сърцето.

Днес обаче мазнините, алкохолът вече не се третират като като”враг номер 1” за здравото сърце. Познанията в науката за храненето и диетите доста се разшириха, както и взаимносвързаните ниво на холестерола, кръвно налягане, раздуване на артериите, житейските фактори – степен на хранене, стрес и гимнастика. Всъщност, малки количества от набедените за „вредни” неща за консумация, дори биха спомогнали в борбата със сърдечните заболявания.

Ето защо намиране на оптималната за всеки от нас мярка изисква многостранен подход, а в основата му е с какво се храним.

Разбира се, просто да консумираме определени храни, няма да ни предпази от сърдечни страдания, но определено ще помогнат да се ограничат вероятните причинители, заяви Миккеле Маккоин от Сан Франциско, Калифорния. За да определи храните, които са добри за нашето сърце, Маккоин се консултирал с трима други специалисти водещи в областта на диетите и храненето.

В резултат от дискусията по-долу ще ви представим основните положения, които съпътстват диетата за здраво сърце.

В помощ на сърцето са:

1. Разтворимите фибри;

2. Ненаситените мазнини;

3. Мастната киселина Омега-3;

4. Алкохолът;

5. Соята

Повече информация за всяка от петте вида храни следва...........


докторбг.ком

Няма коментари: