четвъртък, 9 октомври 2008 г.

Стрес при шофиране

В страната има повече от 15 милиона автомобили, поради което стресът по време на шофиране е факт и не е учудващо че той заедно с яростта са обзели тази територия трайно. Претъпканите с хора улици, недобрата пътна сигнализация, липсата на светофари на ключови места, ограниченото пространство за паркиране са само някои от дразнителите причиняващи стрес на пътя за водачите на автомобили.

Всеки от нас изглежда така забързан да стигне на време за работа, бизнес среща или дома когато е зад волана. Така ние сме вече подложени на стрес, а след това се добавят и всички нормални натоварвания на ежедневието, като например тежък трафик, лоши пътни указания, метеорологични условия и т.н., които могат тотално да ви изнервят докато достигнете желаната дестнация.

Какво можете да направите за да намалите стреса при шофиране?

Ето няколко идеи откъде може да започнете:

Един от най-добрите начини да направим щофирането по-малко стресиращо е да си дадем повече време за да достигнем своята дестинация. Работата до късно е една от основните причини хората да шофират с висока скорост. Те не предвиждат достатъчно допълнително време за неочаквани забавяния като например транспорт, автомобилни произшествия, заобикалянията и други изненади увеличаващи нивото на стрес значително. Създаването на чувство за уют във вашия автомобил е особено важно ако прекарвате много време в него.

Изберете музика, която ще ви успоки нервите след един труден ден. Инсталирането на CD или касетофон и слушането на любима музика вместо натоварващи новини е много по-добра алтернатива. Чисто и елементарно. Имайки украшения/плюшени играчки, танисмани/ в автомобила, които се движат всеки път когато тръгвате или спирате може да бъде много притесняващо и досадно, дори причина за катастрофа. Вземете мерки за намаляване на стреса при шофиране. Фокусирайте вниманието на децата в колата, дайте им интересно занимание, книги, игри и т.н.т. Ако сте гладни това може да ви раздразнени. Държането на няколко закуски в автомобила ще залъже глада ви при нужда и ще задържи чувствто на комфорт като ви избави от бързането към дома или заведението за бързо хранене.

Винаги носете бутилирана вода с вас. Ако имате възможност вземете такава с аромат на лимон или мента за да ви държи нащрек. Винаги шофирайте безопасно. Сигнализирайте при промяна на лентите за движение, не карайте прекалено близо до автомобила пред вас и с непозволена скорост. Не забравяйте че хората правят грешки така че се пригответе да има дадете толеранса от време който вие бихте искали да имате ако допуснете грешка на пътя.

Не предизвиквайте агресивните шофьори. Избягвайте ги и ако е необходимо докладвайте на властите. Ако е възможно вземете спътници в колата или отидете на работа с автобус, влак или друго превозно средство. Така докато пътувате вие и съзнанието ви си почивате. Бъдете търпеливи. При натоварен трафик или задръстване дишайте дълбоко и не забравяйте че няколко секунди закъснение няма да се отразят на цялостното време на пътуването.


медикал.бг

Няма коментари: