събота, 25 октомври 2008 г.

Намаляване на стреса

За да се насладите изцяло на сексуалната близост, много важно е да сте в състояние да се освобождавате от стреса и да намерите начини да се изплъзвате от време на време от него. Помнете, че стресът, оказвайки влияние и във физиологичен и в психологичен аспект, може да причини отслабване на половия нагон, възбуда и дейност. А когато активно се справите със стреса, ще оптимизирате сексуалния си потенциал.
В тази глава ще намерите много съвети за намаляване на стреса. Приложете тези, които са най-добри за вас. Извършването дори на нещо дребно - като да си купите цветя за стаята и да се порадвате на красотата им - може да ви помогне да откриете промяна. Решете се още сега да овладеете стреса, вместо да позволите той да ви владее. Ще се радвате на последиците от това до края на живота си. Не може винаги да се чувствате спокойни и безгрижни - почти никой не може да постигне това състояние. По житейският си път всички ние срещаме големи трудности и проблеми.
Чувстваме се смазани и тревожни, а това би могло да се отрази и върху нашата сексуалност. Но умението да се справи със стреса е в ръцете на всеки човек. А това определя колко добре ще се чувства, колко здрав ще бъде и колко сексуално активен ще стане. Справянето със стреса може да промени начина ви на живот още днес.
Мери е компютърен специалист на тридесет и пет години. Тя усвоила техники за справяне със стреса и така подобрила сексуалния си живот. Мери се занимава със самостоятелен предприемачески бизнес вън от къщи и поради това контролира собствената си работна схема. Обича възможността да избира с кого да работи, по какъв проект и кога. Но понякога се увлича и се ангажира едновременно с толкова много проекти, че се налага да работи с пълен капацитет. В такива моменти Мери често работи по осемнадесет часа дневно. Непрестанно се чувства напрегната, не успява да спази сроковете. В такъв период Мери открила, че сексуалният ? нагон е изчезнал.
Когато Мери имала възможност да се отпусне, прекарвала по час-два пред телевизора "извън пространството". Но неотдавна осъзнала, че това не е достатъчно да ? даде чувството, че контролира живота си. Усетила, че пасивното гледане на телевизия не ? носи нищо добро. Тогава решила да предприеме по-ангажиращи и съзнателни, намаляващи стреса стъпки и да им посвети достатъчно време. Започнала да посещава курсове по йога три пъти седмично в един гимнастически салон близо до дома си. Научила се да медитира и се опитвала да практикува тази намаляваща стреса техника всяка сутрин по петнадесет минути.
Сега Мери чувства, че вече взема контрол над живота си. С радост открила, че много по-добре осъзнава своите нужди, емоции и трудности. Вместо да откаже да възприеме стреса - а и сексуалността си - тя положила усилия да възприеме както себе си, така и проблемите си. Така открила, че новото съзнание, "донесено" от йогата и медитациите, дава умствена почивка, значително превъзхождаща онази, която получавала от телевизията. Мери се чувства много по-бодра и радостна, по-уверена в себе си и способностите си, по-съзвучна с тялото си и поради това, както самата казва, по-увлечена и по-склонна да се отдадена на сексуална активност.
Тази адаптация на утвърдения ви жизнен стил и новите навици изисква промяна от ваша страна, но си струва да я направите, защото дълго време ще ви награждава богато. Но-вите техники, които ще усвоите, ще ви научат да се справяте по-добре както със стреса от всекидневното напрежение в работата, така и с по-сериозните тревоги, възникващи при болест или раздяла с любим човек. Овладеете ли стреса, ще се почувствате по-добре и вашата сексуалност ще остане редовна, полезна за здравето и обичана част от живота ви.

1.Грижете се добре за тялото си

Цялата Сексуална Хармонизираща Програма е основана на принципа, че това, което е добро за сексуалното ви здраве, е добро изобщо за вас. Ако се храните добре, спите добре, правите упражнения, не злоупотребявате с вредни вещества и отделяте време да се грижите за сексуалната си активност, то оптимизирайки сексуалния си фитнес ще се освободите от безпокойството и напрежението. Изследвания показват, че поддържането на такива здравни навици помага да се намалят болестните прояви и да се подобрят способностите за борба със стреса. Когато тялото ви е в добра физическа форма и сте положително настроени към себе си, вие сте много по-подготвени да се справяте с проблемите си. Вие притежавате вродена способност да поддържате добре функционираща сърдечно-съдова система, да увеличавате хормоналните нива, да овладявате безпокойството и да преодолявате другите странични прояви на стреса. Ето защо много по-вероятно е да поддържате и жив интерес към секса.
Ценете тялото си! Нали не позволявате на децата си да вършат пакости, тогава защо трябва да го позволявате на себе си? Отнасяйте се към себе си като към необикновено същество, каквото сте. Ценете тялото си, защото то е единственото, което имате. То ще ви възнагради за това себеутвърждаващо и любещо поведение.

2.Редовно се упражнявайте

Физическите упражнения намаляват стреса. Физическата активност подобрява настроението и отвлича мисълта от грижите, като повишава нивата на ендорфините - химическите вещества в мозъка, които генерират чувството за благоразположеност. В битката ви за победа над стреса от изключително значение е да не преставате да бъдете активни.
За да извлечете най-голяма полза от физическата активност, не е необходимо винаги да се подлагате на усилени тренировки. Може да се радвате на добра сърдечно-съдова дейност, да държите теглото си под контрол и да се чувствате добре и при умерени по степен упражнения (йога, бързо ходене, голф, тенис), както при свръхусилените (тичане и каране на колело на дълги разстояния, близки до честотата на максималното ви сърцебиене тренировки по аеробика). Нещо повече, няма връзка между интензивността на физическата активност и настроението. Нивото на стреса спада в еднаква степен, независимо дали хората са включени в лека, умерена или усилена физическа активност. Така че правете това, което ви допада и то така, че да ви доставя удоволствие. Времето за физически упражнения е време да прочистите ума си.
Ако не прекарвате достатъчно време с децата си, както често се случва на всеки, това става източник за стрес в живота ви. Тъй като програмата ви е претоварена, защо не поканите децата си да се присъединят към вас в намаляващите стреса упражнения? В края на краищата, в съвременния живот често и децата са под натиска на стреса. Те имат изпити и подготовка за училище, много от тях се състезават в различни видове спорт, други свирят на някакъв инструмент. Твърде вероятно е и те да са под напрежение за постигане на успехи. Можете да им бъдете от полза и като образец за справяне с многобройните изисквания в натоварения ни живот.
Бихте могли да поканите децата си да дойдат с вас на една разходка, и дори да им правите масажи. Така ще помог-нете и на себе си и на децата си, а като допълнителна печалба - ще прекарате заедно няколко приятни и полезни часа.
Но както ще видим по-нататък, не по-малко важно е за известно време да си почивате от децата. Грижата за тях, за сблъсъците помежду им, за приготвяне на домашните им работи и т.н. прави децата често освен извор на радост и източник на стрес. Не се чувствайте виновни за това, че сте оставили децата си под грижите на гледачка. Това ще ви даде възможност да се насладите на много по-нужното ви време да останете сами, или да бъдете с партньора си и то не по изключение, а редовно.

3.Отделяйте време за любимия си

Може би ви е приятно да включвате децата си в някои намаляващи стреса дейности, но много важно е да имате вре-ме, отделено специално за любимия ви. Въпреки че в нашия напрегнат и претоварен с работа живот може и да ви бъде трудно да го осъществите.
Спонтанността е нещо хубаво, но не винаги е изпълнимо. За да можете да прекарвате заедно спокойни и приятни часове, първата стъпка е да си уреждате поне веднъж седмично любовни срещи. Кажете на партньора си: "Ти си толкова важен за мен". Това ще напомни и на два-ма ви, че отношенията ви си заслужават времето и енергията. Да се фиксират определени срещи може би звучи глуповато, но то дава добри резултати при много двойки.
Може да се споразумеете да "се срещнете някъде на-вън", точно както е било в ранните етапи на ухажването. Това може да се превърне в едно седмично или месечно събитие. Но когато нощта на срещата дойде, няма вече никакви извинения. Ако имате деца, бихте могли да ангажирате гледачка или децата ви от време на време да прекарат нощта при приятели или роднини. А за специални случаи бихте могли да обмислите и наемете стая в хотел. Това ще ви откъсне от обичайната обстановка и ще придаде привкус на възбуда и приключение на вечерта.
Можете да прекарвате времето си заедно по най-различни начини. Двамата бихте могли дори да се забавлявате като чистите къщата или слагате децата да спят, преди да се измъкнете и да останете сами! В обличането също има нещо съблазняващо и обнадеждаващо. Обличате нещо, което ви кара да се чувствате секси или се пръскате с някой любим чувствен аромат. Давайте си време и се радвайте един на друг.
Говорете си за това, което става в живота ви. Оставете нещата да се разгръщат естествено. Нямайте очаквания за предстоящ секс - може да се случи, може и да не се случи. И в двата случая е добре.

4. Споделяйте грижите си

Изследванията показват, че социалната подкрепа е един от най-ефективните начини за намаляване на стреса. Когато сте заедно с други хора и говорите за своите грижи, не само ги виждате в истинската им светлина, но и реакцията ви към стреса фактически се променя.
Разисквайте редовно вашите грижи и безпокойства - както и радостните новини - с вашия партньор. Разменяйте открито мненията си. Това ще ви помогне не само да се справите със стреса, но ще засили доверието, близостта и разбирателството помежду ви. Освен с партньора си, бихте могли да говорите с някого от семейството си, с близък приятел или колега. Размяната на мнения ви дава възможност да се разтоварите, без да натоварите другия с вашите проблеми.
Независимо дали имате или не близък приятел, с когото да говорите, бихте могли да решите да се консултирате и с някой специалист - психиатър, психолог, социален работник, терапевт, възпитател или член от духовенството. Човек, който също би могъл да ви даде съвет, да ви научи на някои жизнени стратегии или просто да изслуша проблемите ви. Някои хора смятат, че лечението е много скъпо. Но няма ли да поправите колата си, дори и когато сте финансово затруднени, та нали разчитате на нея? Други хора пък се срамуват и се притесняват да търсят професионална консултация. Няма нищо срамно и притесняващо да се заемете с най-важните въпроси в живота си. Иска се кураж да протегнете ръка навън. Не се колебайте да се възползвате от тази ценна възможност. Ако чувствате необходимост, направете го!

5. Радвайте се на компанията на някой домашен любимец

Любимите животни също могат да бъдат чудесна помощ за намаляване на стреса. Те ви даряват с безусловна обич, нещо, от което всички се нуждаем и невинаги можем да го получим от хората. Домашните любимци винаги са до вас с приятелско близване или с любещо мъркане. Дават ви възможност да докоснете, да прегърнете, да погалите, да притиснете едно друго същество, а това ви създава уют. Любимците ви дават и още нещо, за което да се грижите и да обичате. Страхотно е да си нужен! Научните изследвания показват, че домашните любимци помагат за облекчаване на стреса, намаляват сърцебиенето и високото кръвно налягане, ускоряват метаболизма и повишават тонуса. При едно изследване на лекувани за коронарно-съдова болест хора, притежателите на домашни любимци показват с една година по-висок процент на преживяване след изписването от болницата в сравнение с другите.

6. Давайте си всеки ден кратки почивки за неща, които ви доставят удоволствие

Отделяйте редовно време, за да се забавлявате. Това не значи просто да вземете годишната си отпуска. Не всеки може да запази развлеченията и тихите занимания за специалните случаи след няколко седмици или дори месеци. Специалистите твърдят, че много по-ефективно ще се освободите от стреса като се забавлявате всеки ден, а не като си го позволявате рядко. Магията е в постоянството! Ако искате да усвоите навика да се грижите за себе си, правете кратки почивки всеки ден. Може да изберете да прекарате вашия момент сутринта, на работа, вечерта или точно преди да заспите. Освен тези почивки през деня, осигурете си и мини-ваканции. Бихте могли да не ходите един следобед на работа или да помолите семейството си за няколко свободни часа някоя вечер, за да останете сами. Просто го направете! А какво да правите през тези почивки ли? Изберете онова, което ви доставя удоволствие. Четете, слушайте музика, стойте дълго във ваната, отидете на риболов, отглеждайте цветя, опечете пай или каквото ви дойде на ум. Обръщайте внимание на дребните неща - яжте любимите си плодове, четете комикси или просто гледайте как облаците плуват. Не се колебайте, не правете компромиси и не отлагайте - направете го сега! Вие се нуждаете от това и го заслужавате
Помнете също, че когато сте щастливи, когато се чувствате добре и когато се отнасяте добре към себе си, много по-вероятно е да проявите влечение към интимна близост. Ще се чувствате по-секси, по-способни да давате от себе си, по-добре ще се свързвате с партньора си и много по-лесно ще се отдадете и насладите в момента на правенето на любов. Не чакайте двете седмици годишно, когато чувствате, че буквално "оставяте тревогите зад гърба си". Дори и за няколко минути тръгнете днес напред и ги изоставете. Разполагаме само с определен брой сърдечни удари - как ще ги използвате?


розали.ком

Няма коментари: