събота, 11 октомври 2008 г.

Физическа активност срещу холестерола

Физическата активност е не по-малко важна за намаляване нивата на холестерол от която и да е диета. Важно е всеки човек да си състави програма, съобразена със здравословното му състояние. Необходимото на организма количество мазнини и въглехидрати се променя в зависимост от интензивността на физическото натоварване. Съчетаването на различни физически упражнения и правилна диета е един от основните начини за подпомагане на лечението.

И най-стриктната диета и спортен режим не са достатъчни за регулирането на високия холестерол. Те са необходими и подпомагат действието на лекарствата и ще Ви помогнат да се чувствате по-здрави и тонизирани.

Ако считате, че водите уседнал (или не достатъчно активен) начин на живот можете да започнете да:
- правите упражнения вкъщи;
- да ходите повече пеша;
- да се качвате и слизате по стълбите винаги, когато Ви е възможно и сте в настроение;
- да танцувате повече (можете дори да се запишете в училище по танци)
- да карате колело в парка или в планината и
- да спортувате активно (фитнес, аеробика, каланетика, плуване, тенис и т.н.).

Ако имате куче го оставете да Ви разхожда по-често и по-дълго. Здравословният ефект от физическата активност не се изчерпва само с топенето на мазнини. Действително редовните занимания със спорт, съчетани с подходяща диета, може да ускорят значително загубите на мазнини. Освен това обаче физически активните хора се чувстват по-свежи, с повишено настроение и трудоспособност.

Всякакъв вид умерени двигателни натоварвания водят до увеличаване на белодробния капацитет и подобряване състоянието на сърдечния мускул, което я прави сериозна профилактична мярка срещу редица заболявания.


докторбг.ком

Няма коментари: