сряда, 10 септември 2008 г.

Коремните тлъстини са рисков фактор

Коремните тлъстини са рисков фактор за сърдечносъдово заболяване, за диабет тип 2, за хипертония и за някои видове рак

Много проучвания показват, че редовната умерена физическа активност намалява при жените в климактерическа възраст и след нея количеството на коремните тлъстини, които са особено увреждащи.

Тези тлъстини закръглят грозно талията. Още по-лошо е, че те са рисков фактор за сърдечносъдово заболяване, за диабет тип 2, за хипертония и за някои видове рак. Движението като активно ходене и колоездене пет пъти в седмицата по 45 минути не само подобрява общото здраве и фигурата на жените след менопаузата, но изгаря част от дълбоко скритите около коремните органи тлъстини. Това показват резултатите от неотдавнашно изследване, публикувани в списанието на Американската диабетна асоциация.

САМО ЦИФРИ
• B това изследване са участвали 173 жени на възраст 50 и повече години с коремно затлъстяване и със заседнал начин на живот.
• Половината от тях са следвали петдневен двигателен режим в седмицата, а останалите са запазили седящия си стереотип.
• След една година физически активната група успяла да загуби леко от телесното си тегло - 5 процента.
• Компютърната томография обаче показала намаляване на изходните вътрекоремни тлъстини между 3,4 и 6,9 на сто. жените, които продължили да водят заседнал начин на живот, не загубили нито от телесното си тегло, нито от коремното си сало.
• Храненето на двете групи участнички било сходно.
• Стопяването на част от вътрекоремните тлъстини с двигателна активност довело до статистически достоверни благоприятни промени в нивото на инсулина и на «лошия» холестерол.

Умерено физическо усилие може да не води до голямо отклонение на стрелката на кантара, но се отразява добре на здравето. Натоварването трябва да бъде в състояние да ускори пулса, но без да предизвиква задъхване. Движейки се, човек трябва да може да поддържа разговор.

лекар.бг

Няма коментари: