неделя, 14 септември 2008 г.

Диетичните фибри

Фибрите, известни още като "нишки", трябва задължително да присъстват в ежедневния хранителен режим. Те осигуряват най-съществената хранителна съставка в една здравословна диета, благодарение на множеството си положителни ефекти, които оказват върху здравето. Полезни са не само за хората със здравословни проблеми, но за всички, които искат да се хранят рационално.

Фибрите намаляват риска от стомашно-чревни и сърдечно-съдови заболявания, констипация, хемороиди, проблеми с теглото. Тъй като забавят повишаването на кръвната захар, фибрите се препоръчват на болните от диабет. Действат благоприятно върху перисталтиката и помагат за плавното усвояване на храната.
За да има ефект от фибрите, менюто трябва да съдържа средно 25 г от тях на ден
На всеки 1000 калории трябва да се падат по 12 г от ценните вещества. Поне две от храненията ни през деня трябва да съдържат храни или продукти, богати на фибри. Нужното количество фибри в храната зависи и от възрастта и пола на човека. Жените например трябва да си набавят по 25 г, мъжете - 30 г.

Следните хранителни продукти съдържат голямо количество разтворими фибри: овесените ядки, орехите, бобовите култури, ябълките, крушите, ягодите, боровинките.

Затова диетолозите препоръчват консумирането на тези продукти в една здравословна диета, както и да се намали риска от затлъстяване.

Днес учените са разработили много продукти със съдържание на фибри - продукти на зърнена основа, напитки, супи, бонбони, млекопреработвателни продукти, които успешно се използват при съставяне на диетичния режим.


козметиката.ком

Няма коментари: