неделя, 31 август 2008 г.

Неизбежно ли е приемането на лекарства?

Изглежда, че от доста време съм поддържал високо кръвно налягане, но едва от месец знам за това. Лекарят ми назначи три вида лекарства и ми препоръча да ги пия редовно. Неизбежно ли е занапред да живея с лекарства? Те ще ми гарантират ли, че живея достатъчно дълго? Лекарствата не ме ли излагат на странични ефекти?
Васил Йорданов – Свиленград


Възможно е да се намалят нужните медикаменти, а с това и страничните им действия. В наши дни има на разположение голям брой ефикасни лекарства за понижаване на кръвното налягане. Лекарят може да подбере, доколкото е възможно, подходящите за вас препарати.

Не всички медикаменти свалят кръвното налягане в еднаква степен при всички хипертонии. Тяхното въздействие обаче не може да бъде прогнозирано в индивидуалния случай. Ето защо понякога е неизбежно да се наложи изпробването на няколко различни медикамента, докато се постигне задоволително понижаване на кръвното налягане. При това е важно лекарят и пациентът да не избързват. Само в малко случаи се налага спешно да се свали рязко кръвното налягане. В мнозинството от случаите може да се изчака с понижаването на кръвното налягане, т.е. терапията не трябва да се сменя твърде бързо.

Максималното въздействие на повечето медикаменти за понижаване на кръвното налягане се постига едва след три — четири седмици.

Практиката в наши дни е да се започва първоначално с минимални количества от даден медикамент, като при недостатъчна реакция на кръвното налягане дозите постепенно се увеличават. Това също изисква време.


чудеса.нет

Няма коментари: