петък, 8 август 2008 г.

Минералите - или какво е всъщност солта

Минералите са неорганични вещества, които са съставени от метални и неметални йонни форми. Най-важните метали са: калций, магнезий, калий и натрий като макроелементи и бор, хром, кобалт, мед, йод, желязо, манган, молибден, селен и цинк като микроелементи. Важни неметали са хлорид, фосфор и сяра. Вредни са алуминий и тежките метали: кадмий, олово и живак. Докато небалансираното потребление на макроелементи може да доведе до здравословни проблеми, то прекомерните дози от микроелементи много лесно могат да ги превърнат в токсични вещества.

Широкото използване на химични торове и рафинирането на храните, заедно с не здравословните навици за хранене, е причина за масово разпространените минерален недостиг и не балансираност. Особено това важи за: хром, манган, магнезий, селен и цинк. По-нататък проблемите следват от замърсяването с тежки метали като: олово от боите, дима и отработените газове; живак от пестицидите, дезинфектантите за семената, големите риби и амалгамните пломби на зъбите. Симптомите включват умора, слабо съпротивление към инфекциите, артрит, хиперактивност и психични проблеми. Употребата на високи дози калций, магнезий и цинк помагат за отделянето на тежките метали от тялото. Друга опасност е контактът на плодовите киселини с метал. В момента консервните кутии вече са заменени с пластмасови, но химикалите, отделени от пластмасата могат да са също толкова опасни, колкото и тежките метали.

Допълнителен дисбаланс предизвиква и общата злоупотреба с готварската сол. Дори "наистина нерафинираната" морска сол обикновено има само част от полезните минерали, които се съдържат в морската вода- това всъщност е "раздробяване" вместо рафиниране. Макробиотичната морска сол, все още, има повече полезни минерали от първоначално представените в морската вода минерали. Тези, които живеят в близост до море могат да използват морска вода вместо сол.

Ако имате наднормено тегло, ако имате високо кръвно налягане или бъбречни проблеми, или ако консумирате голямо количество животинска храна или предлаганите в мрежата осолени продукти, избягвайте допълнителната сол, използвайте калиев хлорид и водорасли. Ако, от друга страна, сте вегетарианец, с ниско кръвно налягане, хипогликемия, алергия или слаби очи, ако сте с тегло под нормалното, допълнителната сол ще ви донесе ползи. Тъй като готварската сол обикновено е с добавен йод, а много хора днес съзнателно са намалили консумацията и то те могат да развият недостиг на йод; затова използвайте също богати на йод водорасли, било то пресни, на прах или на таблетки.

Минералът бор официално не е признат като съществен минерал, обаче, той е важен за метаболизма на калция, а оттам и за здравите кости. При изследване на жени, добавка с бор намалила загубата на калций с 44% и повишила естрогена до същите нива, както при жените, получаващи естроген заменяща терапия. Той може да помогне и при артрит. Използваните дози са: лечебна доза 9 мг. и поддържаща доза 3 до 6 мг. Борът обикновено не се предлага като добавка. Вместо това, можете да използвате боракс или борова киселина, 50 мг боракс съдържа приблизително 6 мг бор, а боровата киселина 8 мг. За да измерите това количество, разтворете 1 равна чаена лъжичка боракс в 1 кварта ( (мярка за течности 1. 14 л) вода и вземайте два пъти дневно по 1 чаена лъжичка с храната.

Бораксът и боровата киселина имат много ниска токсичност, симптоми за токсичност се развиват само след прием на няколко грама в продължение на няколко месеца. Френската диета, както бе съобщено, съдържа приблизително 36 мг. бор ежедневно. Аз предполагам, че подобно високо потребление ще бъде полезно и за други нации, макар че това количество не е критично. Учител по химия със сериозен артрит поставял своя палец в кутия с боракс два пъти дневно и изсмуквал пръста. Възстановил се след 3 седмици. Аз просто добавям малко количество боракс на върха на нож и лъжичка към някаква храна или сок и го смесвам.


наноком-бг.ком

Няма коментари: