петък, 8 август 2008 г.

Минерален баланс

Минералните добавки могат да се използват за балансиране на тялото и ума. Прилагайте следните ръководещи принципи:

1. Калцият стяга мускулите и укрепва структурата на тялото. Затова той се препоръчва при мускулна слабост, ниско кръвно налягане със слабо кръвообращение, изобщо за хора с "мека структура на тялото", както при децата и младите жени.

2. Магнезият отпуска мускулите и нервите. Той се препоръчва при високо кръвно налягане, мускулна напрегнатост, скованост и неподвижност, чувствителна, раздразнителна и свръх чувствителна нервна система, нервозност и безсъние. Помага за преодоляване на болки и възпаления и е добър за хора с "твърда структура на тялото", най-често това са възрастните хора.

3. Калият прави тялото по-чувствително.

4. Натрият е необходим при надбъбречна слабост, при ниско кръвно налягане и обезводняване.

Експерименталните изследвания показват, че недостигът на магнезий стимулира недостиг и на калций, независимо от високия прием на калций и витамин Д. Дори сложен интравенозно, калцият не подобрява индикирания недостиг на калций, докато не бъде добавен и магнезий.

Добра форма като добавки са "обемните минерали", които са аскорбати- соли на аскорбиновата киселина (витамин C), например калциев и магнезиев аскорбат или неутрализиран прах от яйчни черупки, магнезия, доломит или калиев бикарбонат.

Полезните минерали не се усвояват добре от зърната, семената и ядките, ако те не са покълнали или ферментирали. Това е особено важно за вегетарианците. Добавянето на желатин или пилешки или рибен бульон към сготвени зърна подобрява усвояването на минералите, докато зърнените фибри (трици) намаляват тази възможност. Ако зърната и семената са обозначени като добри източници на определени минерали в последваща компилация, то това трябва да се прилага само за покълнали и ферментирали продукти.

В случай на недостиг е желателно да се приемат минерални добавки с храна, съдържаща желатин (например риба, домашни птици), алтернативно с пресен растителен сок или зеленчукова салата. Също така, уверете се, че имате достатъчно стомашна киселина. Минералите по-лесно се усвояват като хелати или оротати. Оротатите доставят минералите директно в клетките. Вземайте калциев оротат и магнезиев оротат разделно, защото те могат да влязат в негативна реакция помежду си.


наноком-бг.ком

Няма коментари: