неделя, 27 юли 2008 г.

Антистрес тренировки

Стресът е постпродукт на твърде заетото ни ежедневие. Тичайки между всичките си заетости, съвсем неочаквано можем да устяновим факта, че сме твърде нервни и уморени, че себеоценката ни е много ниска и ентусизъм, за каквото и да било, напълно липсва.

Безспорно самодисциплината и движението са един от най-добрите начини да се борите с напрежението. Стресът винаги се отразява на тялото, поради много причини – води до нарушения на съня, главоболие, напрежение в мускулите, повишаване на кръвното налягане.

Упражненията могат да ви спасят от главоболието и тревожността, да намалят кръвното налягане и да ви помогнат да спите по-добре.

Първо, упражненията ще ви помогнат да изхвърлите стреса от тялото си. При физическо натоварване се освобождават ендорфини в организма, които са известни като "хормони на щастието", защото по-голямото им количество предизвиква чувство на радост и спокойствие. Създаването на тренировъчен режим ще запази тялото ви здраво и ще подпомага имунната ви система и така вие можете да се борите със стреса. Всъщност, трябва да знаете че физическото натоварване е най-успешния начин да контролирате стреса. Но откъде да започнете?

Започнете със съставянето на подходяща програма

Най-добре в началото се консултирайте с лекаря си, за да получите адекватен съвет за това, от което се нуждаете.

Подходящо е да започнете с упражнения от аеробиката. Този спорт поддържа тонуса и привиква тялото към периодичното натоварване, освен това не позволява да напълнявате.

Може да се разхождате, да плувате или да карате колело – ключът е в това да откриете заниманието, което харесвате. Ако успеете да се забавлявате по време на тренировки резултатът ще бъде още по-ползотворен.

Стресът през най-натоварените дни може да ви принуди да се чувствате зле в кожата си – да се потите по-силно и да нямате желание за нищо. Тайната да запазите желанието си за движение в тези моменти е да започнете с по-лека програма, дори да изпитвате потребност да се натоварите много повече. Това не е най-подходящият начин. Шансът да си прекарате приятно в салона се увеличава, тялото ви постепенно ще привикне и след тренировки ще бъдете тонизирани и ще се чувствате добре..

Други антистрес тренировки

Наред с аеробиката има и други видове упражнения, подходящи за ограничаване на стреса.
Един от тези варианти е йога. Чрез нея можете да тонизирате тялото и да успокоите духа си. Най-добрият начин да се захванете с йога е да се запишете на курс, защото така инструкторът ще следи правилното изпълнение на всяко упражнение, което в йога е от съществена важност. А след това можете да продължите вкъщи като си купите CD с упражнения.

Други варианти да се борите със стреса са карате, пилатес или по-силови тренировки. А ако сте склонни да пропускате тренировка, намерете си съмишленици – така ще бъде и по-забавно.

Няма значение какъв спорт точно ще изберете или с кого ще решите да посещавате залата, тренировката винаги е разтоварващо занимание. Не е невъзможно да се преборите със стреса!



козметиката.ком

Няма коментари: