вторник, 29 юли 2008 г.

Холестерол и хранене

Когато се храните с прекомерно количество животински мазнини и холестерол- тлъсто месо и млечни продукти, холестерола в кръвта ви се увеличава. Вие можете да понижите нивата му, като спазвате диета с ниско съдържание на животински мазнини и високо на нишесте и фибри. Те се съдържат в суровите плодове, зеленчуци, зърнени храни.
Известни са някои храни, които понижават серумните нива на холестерола. Ето един богат списък с тези храни:

Закуска:
-Корн-флейкс;
-Овесени ядки;
-Суров плод;
-Плодов сок, особено от портокал и греипфрут;
-Пшеничена каша;

Обяд и вечеря
-Сандвич с пилешко или пуешко месо;
-Зелечуци;
-Печено пиле без кожата;
-Риба;
-Миди;
-Спагети;
-Пълнозърнест хляб;
-Зърнени храни- боб, леща, грах;
-Пилешка супа;
-Червено вино;
-Бира;
-Зехтин;
-Лук;
-Чесън;
-Соя и соеви продукти;
-Ядки;
-Ечемик;
-Ленено семе;

Вимание! Вместо да пържите храните, използвайте печене на фурна, скара или грил! Отстранявайте жълтъка на яйцата и пийте нискомаслено мляко (1%)!

Храни, които трябва да се избягват:
-Богати сосове;
-Други кремообразни сосове и супи;
-Масло и маргарин;
-Тлъсти червени меса;
-Яйца;
-Кексове;
-Сладки;
-Чипс и пържени картофи;
-Шоколадови десерти;
-Пуканки;
-Сол над 2.5 гр. на ден.

Трябва да знаете, че солта, която приемаме с хляба е напълно достатъчна за ежедневните ви нужди. Ето защо не слагайте солницата на масата!


бб-тим.орг

Няма коментари: